Pojawiła się właściwie zaraz po ukończeniu przekopu Wisły, w 1895 roku. Aktualnie prom pokonuje rzekę niespełna 100 metrów dalej od ujścia, niż miało to miejsce do 1945 r. Przeprawa od początku jest istotnym elementem komunikacji i transportu na Żuławach. Przebycie tych 400 m na pokładzie statku (w ciągu 5 minut) skraca drogę na odcinku Krynica Morska ↔ Gdańsk aż o 23 kilometry.
Od 2006 r. pomiędzy wschodnim skrajem Wyspy Sobieszowskiej a Mikoszewem kursuje prom linowy o łącznej nośności na poziomie 90 ton. Główna część jest na stałe przytwierdzony do solidnej liny, rozpiętej między brzegami. Ruch po niezmiennym kursie jest możliwy dzięki holownikowi - statek podczepiany jest najczęściej przy północnej burcie. Na pokładzie promu zmieści się maksymalnie 21 aut osobowych średnich rozmiarów i 100 pasażerów.
Prom pływa nad ujściem Wisły regularnie w okresie kwiecień-październik - zwykle co pół godziny, chyba że natężenie ruchu wymaga kursowania bez przerw. Oczywiście ważne dla tego, czy rejs w ogóle się odbędzie, są również warunki pogodowe. Armator zaleca kontakt telefoniczny przed przyjazdem/przyjściem nad przeprawę.
Koszty przeprawy promem dla turystów (mieszkańcy gminy Stegna i Wyspy Sobieszewskiej mają 50% zniżki):
* razem z wszystkimi pasażerami
Informujemy, iż cennik może różnić się od zamieszczonego powyżej, co zależy od właściciela atrakcji.Niezbędna dla usprawnienia komunikacji na północnych Żuławach, utworzona już w 1895 roku, zaraz po otwarciu przekopu Wisły. Skraca drogę na trasie Gdańsk ↔ Krynica Morska o bagatela 23 kilometry. Przez rzekę kursuje prom linowy z holownikiem, o pojemności 21 samochodów i 100 pasażerów - nośność jednostki to 100 ton. Rejs w jedną stronę trwa ok. 5 minut.